Збаразька районна державна адміністрація
47302, м.Збараж, майдан І.Франка, 1
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Опитування

 http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/topimg/teplo1.gif 

 

 http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/subs.jpg

 

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/hotline_oda.jpg

 

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/derjava_.png

 

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/peresel.jpg

На головну / Лановецьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області / Заходи по роз'ясненню змін

Заходи по роз'ясненню змін


Про страховий стаж

 

Згідно зі статтею 62 Закону України “Про пенсійне забезпечення”, трудова книжка, як і раніше, є основним документом для підтвердження стажу.

А стаж, як відомо, має велике значення під час обчислення пенсії. Адже щоб визначити розмір пенсії, необхідно визначити коефіцієнт страхового стажу й заробітну плату. Це саме ті чинники, від яких прямо пропорційно залежить розмір трудової пенсії. Чим вони більші, тим, звісно, вищу пенсію отримуватиме пенсіонер. Поняття “страховий стаж” почали застосовувати в пенсійному законодавстві з 1 січня 2004 року (із часу набуття чинності базового Закону “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”).

Саме з 1 січня 2004 року для зарахування в стаж людини певного місяця роботи потрібно, щоб за цей місяць із заробітку було сплачено страхові внески в сумі, не меншій за мінімальний страховий внесок.  Мінімальний страховий внесок — це внесок, обчислений із мінімальної заробітної плати. Тобто якщо людина пропрацювала місяць і за цей місяць отримала заробітну плату, меншу за мінімальну, то в страховий стаж їй зараховують не місяць, а менший період (пропорційно, залежно від отриманого заробітку).

Інформацію про страховий стаж застрахованих осіб, починаючи з 1 січня 2004 року, надає відділ надходження, прогнозування платежів, обліку застрахованих осіб та контрольно-перевірочної роботи Управління Пенсійного фонду України в Збаразькому районі.

Стаж роботи до 1 січня 2004 року зараховують на умовах раніше чинного законодавства. І основний документ тут — трудова книжка. Слід зазначити, що кожна особа, яка готується оформляти пенсію, насамперед має почати цю підготовку з уважного вивчення записів своєї трудової книжки: чи відповідають вони всім вимогам.   

 

Вплив заробітної плати на розмір пенсії

 

Тіньова зайнятість і тіньова заробітна плата — явища, що, на жаль, міцно увійшли в наше життя.  Проблема тіньових зарплат і неофіційної зайнятості наразі актуальна для всієї країни.

Громадян, які звертаються до Управління Пенсійного фонду України в Збаразькому районі, насамперед цікавить розмір пенсії. Тому ми постійно роз'яснюємо, що розмір їхньої пенсії залежить від страхового стажу та розміру заробітної плати, з якої сплачено страхові внески до Пенсійного фонду.

Аналітична робота, яку ми проводимо, дає можливість виявити факти нарахування працівникам заробітної плати, меншої за мінімальний рівень. Буває, що керівники фірм, фермерських господарств встановлюють і собі меншу або мінімальну заробітну плату. Хто повірить, що вони дійсно живуть на ці кошти? Певна частина роботодавців видає своїм працівникам заробітну плату готівкою, не роблячи при цьому жодних відрахувань, а це не тільки ухилення від сплати коштів до місцевого і пенсійного бюджетів, а насамперед позбавлення працівників соціальних гарантій.

Як свідчить практика, коли людині роз’яснюєш, що для призначення пенсії необхідно не менше 15 років страхового стажу, що розмір пенсії залежить від заробітку, з якого сплачено внески, то вона замислюється: укласти договір добровільної участі чи залишитися без належного пенсійного і соціального забезпечення.

З 2016 року заробітна плата для призначення пенсії буде враховуватись лише за даними персоніфікованого обліку. І про це варто пам'ятати вже сьогодні. Тому під час зустрічей у трудових колективах ми пояснюємо, що відповідальність за формування майбутньої пенсії лежить не лише на роботодавцях, а й на кожному працівнику особисто.

А ще гідне пенсійне забезпечення залежить від активної громадянської позиції. Треба сто разів подумати, перш ніж погодитись отримувати заробітну плату “в конверті”. Адже пенсію “в конверті” не принесуть.

 

Адміністративна відповідальність при  порушенні законодавства про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і загальнообов'язкове державне пенсійне страхування

У відповідності до  ст. 26 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування”, N 2464-VI, 08.07.2010:

1.Посадові особи платників єдиного внеску несуть адміністративну відповідальність за:

·порушенняпорядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску;

·неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо єдиного внеску;

·подання недостовірних відомостей, що використовуються в Державному реєстрі, інших відомостей, передбачених цим Законом.

     2. Застраховані особи, які не подають інформацію для внесення до Державного реєстру або подають недостовірну інформацію, притягаються до відповідальності згідно із законом.

     З 01.01.2015 року  зазнала змін стаття 1651 КпАП "Порушеннязаконодавствапро збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

         Головна зміна в тому, що санкції тепер розповсюджуватимуться не тільки на посадовихосіб, а й на фізосіб-підприємцівта осіб, які забезпечують себе роботою самостійно.

Розміри штрафів збільшилися:

 

Частина статті 1651

Правопорушення

Санкція

Ч. 1

Порушення порядку нарахування ЄСВ, страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо ЄСВ, страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування або подання недостовірних відомостей, що використовуються в Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування, іншої звітності та відомостей, передбачених законами України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" і "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", порушення встановленого порядку використання та здійснення операцій з коштами Пенсійного фонду України

Штраф від 30 до 40 НМДГ

(510 – 680 грн)

Ч. 2

Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне із правопорушень, зазначених у частині першій цієї статті

Штраф від 40 до 50 НМДГ

(680 – 850 грн)

Ч.3

Несплата або несвоєчасна сплата ЄСВ, страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у тому числі авансових платежів, у сумі, що не перевищує 300 НМДГ(у 2015 році – не більше 182 700 грн)

Штраф від 40 до 80 НМДГ

(680 – 1360 грн)

Ч.4

Несплата або несвоєчасна сплата ЄСВ, страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у тому числі авансових платежів, у сумі більше 300 НМДГ(у 2015 році –  більше 182 700 грн)

Штраф від 80 до 120 НМДГ

(1360 – 2040 грн)

Ч.5

Дії, передбачені частиною третьою або четвертою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення

Штраф від 100 до 300 НМДГ

(1700 – 5100 грн)

 

Ч.6

Порушення встановленого порядку використання та здійснення операцій з коштами накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування

Штраф від 300 до 1000 НМДГ (5100 – 17000 грн) - цей штраф накладається тільки на посадових осіб

Ч.7

Дії, передбачені частиною шостою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення

Штраф від 1000 до 3000 НМДГ (17000 – 51000 грн) - цей штраф накладається тільки на посадових осіб

 

 

Порядок пересилання пенсійної справи, якщо пенсіонер переїжджає

на нове місце проживання

У разі переїзду на постійне або тимчасове проживання в іншу місцевість пенсіонерові потрібно звернутися із заявою про переадресацію пенсійної справи в орган Пенсійного фонду України за новим місцем проживання. Управління Пенсійного фонду протягом трьох днів із дня отримання заяви надсилає запит в орган Фонду за попереднім місцем проживання пенсіонера щодо пенсійної справи. Протягом п’яти днів із дня отримання запиту пенсійну справу пересилають органу, що призначає пенсію, за новим місцем проживання (реєстрації) особи.

 

Чи можна для призначення пенсії подавати копії документів?

Можна подавати, як оригінали документів, потрібних для призначення пенсії, так і їх копії, завірені в нотаріальному порядку або адміністрацією підприємства, установи, організації, що подає документи заявника для призначення пенсії, або органом, який призначає пенсію.

Документи про стаж, вік та заробітну плату подають лише в оригіналах. У разі якщо підтвердженням страхового стажу є трудова книжка, подають її копію, завірену адміністрацією підприємства, установи, організації за місцем останньої роботи або органом, який призначає пенсію.

 

Якщо немає необхідного страхового стажу для призначення пенсії.

Право на пенсію за віком має особа при досягненні пенсійного віку та за наявності страхового стажу 15 років. Для призначення пенсії за віком в розмірі не нижче мінімального, визначеного законом, чоловікам необхідно мати 35 років, жінкам 30 років страхового стажу.

Якщо особа працює, платником страхових внесків є роботодавець. У випадку, якщо сума сплачених роботодавцем за відповідний місяць страхових внесків є меншою, ніж мінімальний страховий внесок, цей період зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови здійснення в установленому порядку відповідної доплати до суми страхових внесків таким чином, щоб загальна сума сплачених коштів за відповідний місяць була не меншою, ніж мінімальний страховий внесок.

У випадку, якщо особа не працювала, починаючи з 2004 року, тоді можна укласти договір добровільної участі в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування в  Збаразькій об’єднаній державній податковій інспекції головного управління Державної фіскальної служби у Тернопільській області.

 

Пенсійні зміни — з перших уст

  В Управлінні Пенсійного фонду України в Збаразькому районі для зручності пенсіонерів щодня протягом робочого тижня працює пряма телефонна лінія, у якій приймає участь  начальник відділу обслуговування громадян Управління Інна Євгенівна Федак.

 Зателефонувавши за номером 2-46-38 ви зможете отримати відповіді на запитання щодо порядку проведення перерахунків пенсій у зв’язку із збільшенням розміру прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб з 1 вересня цього року.

13.10.2015р.

Новий розмір пенсійних виплат

Згідно із Законом від 17.09.2015р. № 704-VIII, передбачено збільшення з 1 вересня розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, до 1074 грн. У зв’язку із цим відбувається перерахунок складових пенсійної виплати, котрі визначають від розміру прожиткового мінімуму.

Зокрема, перерахунку підлягають: мінімальний розмір пенсії й доплата за понаднормативний стаж; мінімальні пенсійні виплати, державна соціальна допомога на догляд інвалідам війни, підвищення ветеранам війни, підвищення жертвам нацистських переслідувань, пенсії за особливі заслуги перед Україною.

З 1 вересня проводиться перерахунок надбавки, передбаченої Законом України “Про донарство крові та її компонентів” виходячи з розміру прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць 1330,00 грн.

Пенсія, для осіб, яким призначена до 1 жовтня 2011року і які не підтвердили 25 років стажу для чоловіків, 20 років для жінок та особам яким призначена пенсія після 01.10.2011року із-за відсутності стажу чоловікам 35, жінкам 30 років розмір пенсії з 1 вересня 2015р. не переглядається.

Перерахунок не вимагає додаткового звернення пенсіонерів в управління Пенсійного фонду України в Збаразькому районі, крім випадків повідомлення про працевлаштування або звільнення з роботи.

Найменування виплати

Розмір, грн.

(до 1 вересня 2015р.)

Розмір, грн.

(після 1 вересня 2015р.)

Мінімальна пенсійна виплата (відповідно до статті 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”)

949

1074,00

Мінімальна пенсійна виплата інвалідам війни та учасникам бойових дій

Інвалідам І групи

2704,65

3060,90

Інвалідам ІІ групи

2419,95

2738,70

Інвалідам ІІІ групи

2135,25

2416,50

Учасникам бойових дій

1565,85

1772,10

Підвищення, передбачені в Законі України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”

Інвалідам війни І групи

474,50

537,00

Інвалідам війни ІІ групи

379,60

429,60

Інвалідам війни ІІІ групи

284,70

322,20

Учасникам бойових дій

237,25

268,50

Учасникам війни

142,35

161,10

Учасникам війни, нагородженим медаллю

189,80

214,80

Мінімальна пенсійна виплата інвалідам ЧАЕС

Інвалідам І групи

2704,65

3060,90

Інвалідам ІІ групи

2419,95

2738,70

Інвалідам ІІІ групи

2135,25

2416,50

 

06.10.2015р.

 

Про залучення до роботи у виборчих комісіях пенсіонерів

На численні телефонні дзвінки пенсіонерів щодо визначення статусу (працююча/непрацююча особа) для пенсіонерів, які будуть залучені до роботи у виборчих комісіях, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів у жовтні 2015 року, повідомляємо наступне.

Відповідно до Закону України “Про місцеві вибори” від 14.07.2015 № 595 (далі – Закон) до місцевих виборів відносяться проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост.

Статтею 28 Закону визначено, що статус члена Центральної виборчої комісії визначається Законом України “Про Центральну виборчу комісію”, статус члена територіальної, дільничної виборчої комісії визначається цим Законом.

Відповідно до частини 12 статті 28 Закону робота членів виборчих комісій (у тому числі пенсіонерів та осіб, які тимчасово не працюють) у день виборів та у дні встановлення підсумків голосування і результатів виборів оплачується у розмірі та порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України.

Крім того, відповідно до частини 23 статті 27 Закону для організаційного, правового, технічного забезпечення здійснення повноважень, передбачених цим Законом, Центральна виборча комісія та територіальні виборчі комісії можуть залучати на підставі цивільно-правових договорів відповідних фахівців, технічних працівників, робота яких оплачується в межах коштів відповідно Державного бюджету України та відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України (а у передбачених цим Законом випадках - за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету) та затвердженого кошторису.

Частиною 15 статті 28 Закону визначено, що оплата праці членів виборчої комісії, а також осіб, які залучаються до роботи у комісії, у тому числі в день голосування, дні встановлення підсумків голосування та результатів виборів, не може бути підставою для скасування, обмеження або зменшення їм та членам їхніх сімей, які проживають разом з ними, будь-яких видів соціальних виплат, пенсій, субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг.

Враховуючи зазначене, відсутні підстави включати осіб, які беруть участь у

проведенні місцевих виборів, до категорії працюючих пенсіонерів за періоди такої

участі.

 

06.10.2015р.

 

Про порядок звернення щодо призначення пенсії та

протягом якого часу її призначають

Днем звернення за призначенням пенсії вважають день, коли управління Пенсійного фонду України прийняло відповідну заяву.

У разі якщо до заяви додано не всі належні документи, Управління, що призначає пенсію, письмово повідомляє заявника про те, які документи треба подати додатково, про що в заяві на призначення пенсії роблять відповідний запис. Якщо їх буде подано не пізніше як через три місяці з дня повідомлення про необхідність подання додаткових документів, то днем звернення за призначенням пенсії вважають день прийняття заяви про призначення пенсії або дату, зазначену на поштовому штемпелі місця відправлення заяви.

За наявності всіх належних для призначення пенсії документів управління Фонду не пізніше 10 днів розглядає подані документи й ухвалює рішення щодо призначення (відмови в призначенні) пенсії.

07.09.2015р.

Мінімальний страховий стаж у 15 років дає право кожному громадянину розраховувати на державну пенсію після досягнення визначеного в законодавстві віку

Що робити тим, хто навіть такого стажу не має, іноземцям та особам без громадянства, які проживають в Україні?

Відповідно до статті 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування (далі — Закон), особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення 60 років та наявності страхового стажу не менш як 15 років.

Якщо в особи не вистачає необхідного стажу, то вона може укласти договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. Таким чином, період, за який сплачено внески, буде зараховано в страховий стаж особи. Умови такої участі, розмір внесків та періодичність їх сплати визначають у відповідному договорі.

Якщо особа не набула 15 років страхового стажу, то органи соціального захисту населення можуть призначити їй державну соціальну допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам» та відповідно до Пороядку призначення і виплати державної соціальної допомоги особам. 

07.09.2015р.

Чи може мати, яка здійснює догляд за дитиною — інвалідом, вийти раніше на пенсію за віком?

У  Законі України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” передбачено право на призначення дострокової пенсії за віком матерям інвалідів з дитинства, які виховали їх до шестирічного віку, після досягнення 50 років та за наявності не менш як 15 років страхового стажу. Отже, якщо згідно медичного висновку дитину було визнано дитиною — інвалідом до 6 — річного віку, її матері буде призначено дострокову пенсію.

Пенсію в “конверті” не принесуть

Громадян, які звертаються до Пенсійного фонду, насамперед цікавить розмір пенсії. Тому ми постійно роз'яснюємо, що розмір їхньої пенсії залежить від страхового стажу та розміру заробітної плати, з якої сплачено страхові внески до Пенсійного фонду.

Аналітична робота, яку ми проводимо, дає можливість виявити факти нарахування працівникам заробітної плати, меншої за мінімальний рівень. Буває, що керівники фірм, фермерських господарств встановлюють і собі меншу або мінімальну заробітну плату. Хто повірить, що вони дійсно живуть на ці кошти? Певна частина роботодавців видає своїм працівникам заробітну плату готівкою, не роблячи при цьому жодних відрахувань, а це не тільки ухилення від сплати коштів до місцевого і пенсійного бюджетів, а насамперед позбавлення працівників соціальних гарантій.

З 2016 року заробітна плата для призначення пенсії буде враховуватись лише за даними Державного реєстру застрахований осіб. І про це варто пам'ятати вже сьогодні. Тому, під час зустрічей у трудових колективах ми пояснюємо, що відповідальність за формування майбутньої пенсії лежить не лише на роботодавцях, а й на кожному працівнику особисто.

А ще гідне пенсійне забезпечення залежить від активної громадянської позиції. Треба сто разів подумати, перш ніж погодитись отримувати заробітну плату “в конверті”. Адже пенсію “ в конверті “ не принесуть.

 

Чи буде підвищено пенсію, якщо звернутися щодо її призначення пізніше?

У законодавстві передбачено підвищення розміру пенсії за віком у разі відстрочки часу її призначення.

Так, особі, яка набула право на пенсію за віком відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (далі — Закон), але після досягнення пенсійного віку, визначеного в абзаці першому частини першої статті 26  Закону (після досягнення віку 60 років), виявила бажання працювати й одержувати пенсію з пізнішого віку, пенсію за віком призначають з урахуванням страхового стажу на день звернення з приводу призначення пенсії та підвищують на 0,5% за кожний повний місяць страхового стажу після досягнення пенсійного віку в разі відстрочення виходу на пенсію до 60 місяців чи на 0,75% - за кожний повний місяць страхового стажу після досягнення пенсійного віку в разі відстрочення виходу на пенсію на понад 60 місяців. У цьому випадку підвищують розмір пенсії за віком, обчислений відповідно до статті 27 Закону, ураховуючи стаж і заробіток особи.

Підвищення розміру пенсії за неповний місяць страхового стажу не відбувається.

Як визначають розмір пенсії за віком?

Розмір пенсії за віком визначають відповідно до статей 27 та 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (далі — Закон) з урахуванням набутого страхового стажу та заробітної плати, з якої сплачено страхові внески.

За кожний повний рік страхового стажу понад 35 років чоловікам і 30 років жінкам пенсія за віком збільшується на 1% від розміру пенсії, обчисленої відповідно до статті 27 Закону, але не більше, як на 1% від мінімального розміру пенсії за віком.

Особам, які відпрацювали на підземних роботах не менш як 15 років для чоловіків і 7,5 років для жінок за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та працівникам, зайнятим повний робочий день під землею обслуговуванням зазначених осіб, мінімальний розмір пенсії встановлюють незалежно від місця останньої роботи в розмірі 80% від середньої заробітної плати шахтаря, але не менш, як три розміри прожиткового мінімуму, визначеного для осіб, які втратили працездатність.

07.09.2015р

 

 Багатодітна мати отримує пенсію за вислугу років. Чи має право батько на призначення пенсії зі зниженням пенсійного віку?

Згідно з пунктом 3 Прикінцевих положень Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (далі — Закон), жінки, які, зокрема, народили п’ятеро чи більше дітей і виховали їх до шестирічного віку, мають право на призначення дострокової пенсії за віком, але не раніше як за 5 років до досягнення пенсійного віку, передбаченого в статті 26 цього Закону, за наявності не менш як 15 років страхового стажу.

За вибором матері або в разі її відсутності, якщо виховання п’ятьох чи більше дітей здійснював батько, йому призначають дострокову пенсію за віком, але не раніше як за 5 років до досягнення пенсійного віку, передбаченого в статті 26 Закону, за наявності не менше як 20 років страхового стажу.

Відповідно до статті 10  Закону, особі, яка має право на різні види пенсії, призначають один із них на її вибір. Отже, якщо мати використала право на призначення пенсії (незалежно від виду) до досягнення пенсійного віку, передбаченого в статті 26 Закону, то батько не має права на призначення дострокової пенсії за віком.

Оскільки мати отримує пенсію за вислугу років, підстав для призначення її чоловікові пенсії зі зниженням пенсійного віку, як багатодітному батьку, немає.

07.09.2015р.

Як визначають розмір пенсії за віком?

Розмір пенсії за віком визначають відповідно до статей 27 та 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (далі — Закон) з урахуванням набутого страхового стажу та заробітної плати, з якої сплачено страхові внески.

За кожний повний рік страхового стажу понад 35 років чоловікам і 30 років жінкам пенсія за віком збільшується на 1% від розміру пенсії, обчисленої відповідно до статті 27 Закону, але не більше, як на 1% від мінімального розміру пенсії за віком.

Особам, які відпрацювали на підземних роботах не менш як 15 років для чоловіків і 7,5 років для жінок за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та працівникам, зайнятим повний робочий день під землею обслуговуванням зазначених осіб, мінімальний розмір пенсії встановлюють незалежно від місця останньої роботи в розмірі 80% від середньої заробітної плати шахтаря, але не менш, як три розміри прожиткового мінімуму, визначеного для осіб, які втратили працездатність.

 

Чи залежить пенсія за віком від розміру прожиткового мінімуму?

Так, мінімальний розмір пенсії за віком за наявності страхового стажу в чоловіків 35 років, у жінок 30 років установлюють на рівні прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Особам, які мають страховий стаж меншої тривалості, пенсію за віком призначають у розмірі, пропорційному наявному страховому стажу, виходячи з мінімального розміру пенсії за віком.

В усіх випадках, відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 26.03.2008р. № 265 “Деякі питання пенсійного забезпечення громадян”, особам, у яких щомісячний розмір пенсійної виплати (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги,сум індексації та інших доплат, визначених у законодавстві, крім пенсій за особливі заслуги перед Україною), не досягає 949 грн, надають щомісячну державну адресну допомогу в сумі, якої не вистачає до зазначеного розміру.

 

Непрацюючим пенсіонерам гроші повернули у травні

Люди, які перебувають на заслуженому відпочинку, мають вчасно інформувати Пенсійний фонд про зміни, які з ними відбуваються.

Через певні зміни, що вносилися останнім часом до пенсійного законодавства держави, багатьох людей турбує, що ж буде з пенсіями тих, хто залишається працювати. А ще деякі вже непрацюючі пенсіонери помітили, що з не зрозумілих їм причин за квітень отримали меншу суму виплат, ніж зазвичай, хоч жодних змін у їхній пенсійній справі не відбувалося . Чому ж так сталося?

З 1 квітня 2015 року набув чинності Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення” № 213 — VІІІ від 02.03.2015 року, яким встановлено особливий порядок виплати пенсій працюючим пенсіонерам.

Відповідно до нього пенсія працюючого пенсіонера, розмір якої перевищує півтора прожиткових мінімуми, або 1423,5 гривні, скоротилася зі 100 % до 85%. Винятком є інваліди І та ІІ груп, інваліди війни ІІІ групи, учасники бойових дій, учасники АТО та члени їхніх сімей.

Перерахунок виплат було зроблено автоматично за даними, які є у пенсійних справах цих людей. Проте щодо деяких пенсіонерів ми чіткої інформації не мали, адже не всі виконали своє зобов’язання перед законом : протягом 10 днів проінформувати управління Пенсійного фонду про працевлаштування чи звільнення з роботи, або ж надали таку інформацію із запізненням.

Отже через те, що не всі це зробили вчасно, деяким пенсіонерам, які фактично не працюють, але досі значаться як працюючі, у квітні було обмежено виплату пенсії. Також є люди, які саме в квітні повідомили, що припинили працювати. Тож зняти відповідну позначку у їхній пенсійній справі просто не встигли. З кого неправильно було утримано частину пенсії, кошти повернуть у травні. А кому не встигнуть це зробити за травень, повернуть гроші найпізніше в червні.

Щоб у подальшому не виникало такої плутанини, пенсіонер за законом повинен протягом 10 днів проінформувати Пенсійний фонд про зміни, які з ним відбуваються. Скажімо, він знову влаштувався або звільнився з роботи чи, можливо, змінився склад його утриманців — членів родини, або місце проживання: зрештою про все, що може впливати на розмір та отримання пенсії. Це допоможе уникнути недоплат або переплат, які згодом доведеться повертати. 

13.05.2015р.                                                                             

 

Якщо немає необхідного страхового стажу для призначення пенсії

Право на пенсію за віком має особа при досягненні пенсійного віку та за наявності страхового стажу 15 років. Для призначення пенсії за віком в розмірі не нижче мінімального, визначеного законом, чоловікам необхідно мати 35 років, жінкам 30 років страхового стажу.

Якщо особа працює, платником страхових внесків є роботодавець. У випадку, якщо сума сплачених роботодавцем за відповідний місяць страхових внесків є меншою, ніж мінімальний страховий внесок, цей період зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови здійснення в установленому порядку відповідної доплати до суми страхових внесків таким чином, щоб загальна сума сплачених коштів за відповідний місяць була не меншою, ніж мінімальний страховий внесок.

У випадку, якщо особа не працювала, починаючи з 2004 року, тоді можна укласти договір добровільної участі в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування в  Збаразькій об’єднаній державній податковій інспекції головного управління Державної фіскальної служби у Тернопільській області.

 

Пенсія по втраті годувальника особам, які є аспірантами і навчаються у вищому навчальному закладі

Згідно зі статтею 37 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закону) пенсія у зв’язку з втратою годувальника на одного непрацездатного члена сім’ї призначається в розмірі 50 відсотків пенсії за віком померлого годувальника, на двох та більше непрацездатних членів сім’ї – 100 відсотків пенсії за віком померлого годувальника, що розподіляється між ними рівними частками.

Пенсія призначається: - чоловіку (дружині), батьку, матері, якщо вони є інвалідами або досягли пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону; - дітям, які досягли 18 років або старші цього віку, якщо вони стали інвалідами до досягнення 18 років; - дітям до 18 - річного віку, які навчаються за денною формою навчання у вищих навчальних закладах I – IV рівнів акредитації та професійно-технічних навчальних закладах (у тому числі у період між завершенням навчання в одному із зазначених навчальних закладів та вступом до іншого навчального закладу або у період між завершенням навчання за одним освітньо-кваліфікаційним рівнем та продовженням навчання за іншим за умови, що такий період не перевищує чотирьох місяців), до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років. Дітям – сиротам призначається пенсія у зв’язку з втратою годувальника до досягнення ними 23 років незалежно від того, навчаються вони чи ні.

Статею 5 Закону “Про вищу освіту” передбачено, що підготовка фахівця з вищою освітою здійснюється за відповідними освітньо-кваліфікаційними, освітньо-науковими, науковими програмами на таких рівнях вищої освіти: початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти; перший (бакалаврський) рівень; другий (магістерський) рівень; третій (освітньо-науковий) рівень; науковий рівень.

Враховуючи вищезазначене особі, яка є аспірантом і навчається у вищому навчальному закладі продовжується виплата пенсії по втраті годувальника до досягнення нею 23 років.

При досягненні 18 – річного віку особа, на яку виплачується пенсія у разі втрати годувальника, повинна переоформити пенсію на своє ім’я. Для цього необхідно звернутися до управління Пенсійного фонду за місцем проживання з паспортом, довідкою податкової адміністрації про присвоєння ідентифікаційного номеру та довідкою про навчання, в якій мають бути вказані дані про вступ до навчального закладу з посиланням на наказ та про форму навчання.

Особи, які досягли 18 – річного віку та продовжують навчатися за денною формою навчання, повинні надавати довідки про навчання з початком кожного учбового року.

Провідрахування з учбового закладу особа повинна в обов’язковому порядку повідомляти органи Пенсійного фонду. Згідно зі статтею 50 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера, можуть бути повернуті особою добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів чи в судовому порядку.

Для проведення індексації пенсії у разі втрати годувальника особи, які навчаються, повинні надавати довідки про індексацію стипендії, в яких має бути зазначено: розмір стипендії, розмір проіндексованої стипендії та сума індексації.

 

Про перерахунок пенсії з першого вересня       

В Управлінні Пенсійного фонду України в Збаразькому районі для зручності пенсіонерів щодня протягом робочого тижня працює пряма телефонна лінія, під час якої начальник відділу обслуговування громадян Управління Інна Федак відповідає на численні запитання. Вашій увазі пропонуємо найтиповіші запитання та відповіді на них:

Чи проведено перерахунок пенсії з першого вересня?

З 1 вересня проведено перерахунок пенсії у зв’язку зі зміною прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Перерахунку підлягали пенсії, призначені особам, котрі мали необхідний стаж, визначений статтею 28 Закону України “Про  загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”. Необхідний стаж згідно зі статтею 28, яка діяла до 01.10.2011 року, для жінок становив 20 років, чоловіків 25 років, а після 01.10.2011 року для жінок 30 років, чоловіків 35 років. Слід зазначити, що у разі проведення перерахунку пенсійна виплата у жовтні складатиметься з розміру пенсії за жовтень та доплати відповідно до проведеного перерахунку за вересень.

Чи буде проведено перерахунок пенсії учасникам бойових дій?

З 1 вересня цього року розмір пенсійної виплати для учасників бойових дій ( з урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, сум індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім пенсій за особливі заслуги перед Україною) не може бути меншим 1772,10 грн.(1074*165%).

Щодо розміру фінансової надбавки дітям війни, відповідно до чинного законодавства, не залежить від величини прожиткового мінімуму і становить 66,43 грн.

Яка мінімальна пенсія сьогодні?

Мінімальний розмір пенсій, призначений відповідно до статті 28  Закону України “Про  загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, визначається з 01.09.2015 року, виходячи з розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, 1074грн.

Пенсіонер працює за сумісництвом, чи вплине це на розмір пенсії?

Так, вплине, оскільки розмір пенсії кожного пенсіонера визначається індивідуально, залежно від набутого ним страхового стажу та одержаного заробітку, з якого сплачувались страхові внески. Довідку про заробіток, отриманий за період роботи сумісництва подавати не потрібно, оскільки нарахування пенсії буде проводитись за даними системи персоніфікованого обліку.

Чи буде проведено перерахунок пенсії з 1 вересня цього року працюючим пенсіонерам?

Відповідно до змін, внесених до статті 42 Закону України “Про  загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, у 2015 році працюючим пенсіонерам, у випадку збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, перераховується розмір пенсії, обчислений відповідно до статті 28 цього Закону.

26.10.2015р.

Пенсія священнослужителям

В Україні церкву відділено від держави, однак священнослужителі, як і кожен громадянин України, мають право на пенсійне забезпечення. Вони дедалі частіше звертаються в органи Фонду по роз’ясненню щодо свого пенсійного майбутнього. У нашій країні врегульовано пенсійне забезпечення всіх громадян, за яких було сплачено страхові внески в Пенсійний фонд.

Спеціального закону для священників не існує. Усе залежить від того, де особа працювала до того, як стала священиком.

Будь-яка релігійна організація незалежно від конфесії створюється із правом юридичної особи. І якщо вона має найманих працівників, то є платником страхових внесків, а її наймані працівники автоматично стають застрахованими особами. Інша річ, що священик у релігійних організаціях не завжди має статус найманого працівника. А, отже, він отримує зарплату, з якої нараховують внески у Пенсійний фонд. Якщо у священика є трудова книжка, то саме за її даними йому зараховують трудовий стаж до 2004 року, коли було прийнято Закон України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”. Після 2004 року – за даними персоніфікованого обліку. Тобто так само як і для всіх громадян, які працюють. Мінімальний необхідний стаж для призначення пенсії на даний час становить 15 років.

Якщо священик не має необхідного загального стажу роботи, ніяка релігійна організація не сплачувала за нього страхові внески й він сам не платив внески у Фонд на добровільній основі, то він може одержувати виплату згідно із Законом України “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам” у віці 63 роки.

 

Щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах платниками ФСП

Згідно абзацу 4 пункту 1 статті 2 Закону України “Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування” (із змінами) для підприємств, установ, організацій, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об’єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів “б”- “з” статті 13 Закону України “Про пенсійне забезпечення” до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28.12.2014№ 71-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи”, яким внесено зміни до Податкового кодексу України, а саме з переліку загальнодержавних податків і зборів виключено фіксований сільськогосподарський податок.

Для платників єдиного податку виключень щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, чинним законодавством не передбачено.




 

Анонси подій

Інформаційні послуги

 

Фандрайзинг в районі

  

Актуальна тема

Детальний план території для індивідуального  садівництва  учасникам АТО  на території  Збаразької  міської ради

 

Про проект районної програми запобігання і  протидії корупції на 2015-2016 роки

 

Районна програма розвитку малого і середнього підприємництва в Збаразькому районі на 2017-2018 роки

Проект районної програми розвитку фізичної культури та спорту в сільській місцевості

Програма соціально-економічного та культурного розвитку

Збаразького району на 2017 рік

 

ПОЛОЖЕННЯ

про координаційну раду з питань національно-патріотичного виховання

при районній державній адміністрації

 


Семінар на тему: "Тендери в Україні. Публічні електронні закупівлі. Система електронних закупівель PROZORRO. Законодавчі та технічні аспекти функціонування. Як не допустити помилок та позбутися ризиків."

 

РАЙОННА ПРОГРАМА

щодо надання пільг окремим категоріям громадян на 2017-2019 роки

 

РАЙОННА  ПРОГРАМА

впровадження Української Хартії  вільної людини в навчальних закладах

Збаразького району  на 2017-2020 роки

 

Програма інформатизації

Збаразького району

на 2018 - 2020 роки

 

РАЙОННА ПРОГРАМА

 забезпечення виконання Збаразькою районною

 державною адміністрацією повноважень, делегованих

Збаразькою районною радою на 2018-2020 роки